Pagina's

26 februari 2007

'Iets wat er toe doet'

Er zijn van die momenten in je leven dat je er wel goed over na moet denken: wat wil je? Eén van die momenten is als je een sollicitatiegesprek hebt. Je kunt als die vraag ter tafel komt niet gaan zitten stamelen en stotteren. Dat is het moment om je gesprekspartner te overtuigen dat hij jou moet aannemen, dat jij echt de enige juiste kandidaat bent voor die ene functie.
Toen vorige week in deze situatie de vraag ter sprake kwam, was ik dan ook voorbereid. Ik had een pasklaar antwoord in mijn hoofd, wist wat ik wilde zeggen. 'Ik wil dat mijn werk er toe doet. En of dat nou is als eindredacteur of als communicatieadviseur, dat is in eerste instantie ondergeschikt. Dat is meer het niveau waarop ik werk. Ik heb natuurlijk mijn ambitie en sterke punten. Maar het belangrijkste blijft dat er mensen zijn voor wie het er toe doet.' Maar of ik daarmee mijn gesprekspartner over de streep had getrokken..
Dit antwoord was bij dit bedrijf helemaal niet het goede antwoord. Dit mediabedrijf was namelijk op zoek naar een copywriter voor e-mailings. Mailings voor mediaconcepten als 'Volgens mama' en 'Stay or go'. Leuke concepten, maar of het er toe doet... Het is puur voor de fun en puur voor het grote geld. Waarmee ik in feite de vraag of ik uberhaupt bij dit bedrijf wilde werken voor mezelf al had beantwoord.

Geen opmerkingen: